question_answerLogga in - vanliga frågor

Vad behöver jag för att logga in?
1. Din e-postadress måste vara registrerad hos din skola.
2. Du behöver ett Schoolity-, Google-, Facebook-konto eller Microsoft-konto.
Jag vill använda ett Schoolity-konto!
Gå till inloggningssidan och fyll i användarnamn (e-postadress) och lösenord.
Vid första inloggningen klicka på knappen "Nytt lösenord" och följ instruktionerna.
Jag vill använda ett Google-konto!
Gå till inloggningssidan och välj "Google". Du kan använda ett befintligt Google-konto eller skapa ett nytt här.
Om du skapar ett nytt kan du bocka i "Jag föredrar att använda min nuvarande e-postadress" om du inte vill få en ny Gmail-adress (name@gmail.com).
Jag vill använda ett Facebook-konto!
Gå till inloggningssidan och välj "Facebook". Du kan använda ett befintligt Facebook-konto eller skapa ett nytt här.
Jag vill använda ett Microsoft-konto!
Gå till inloggningssidan och välj "Microsoft". Du kan använda ett befintligt Microsoft-konto eller skapa ett nytt här.
Jag försöker logga in men får ett felmeddelande om att min e-postadress inte finns registrerad hos min skola!
Din e-postadress är antagligen inte registrerad korrekt hos din skola. Vänligen kontakta din skola.
Jag försöker logga in med Google, Facebook eller Microsoft men får ett felmeddelande om att min e-postadress inte finns registrerad hos min skola och e-postadressen i felmeddelandet är inte den som jag loggade in med!
Om du har loggar in med ett Google-, Facebook eller Microsoft-konto måste den primära e-postadressen på det kontot överensstämma med den e-postadress som finns registrerad hos din skola.
Jag har ett Google-konto. Hur kontrollerar jag vilken e-postadress som är primär?
Jag har ett Facebook-konto. Hur kontrollerar jag vilken e-postadress som är primär?
Kan jag sätta en icke Gmail e-postadress som primär för ett Google Gmail-konto?
Nej. Skapa ett nytt, tomt Google-konto (se ovan).
Jag har glömt mitt lösenord!
Du kan återfå det eller skapa ett nytt. Välj Schoolity, Google, Facebook eller Microsoft.
Jag är en förälder och får ett felmeddelande om att tillträde nekas!
Om ditt barn har fyllt 18 måste han eller hon aktivera "närståendetillträde".
Vilka webbläsare stöds för datorer?
Senaste versionen av Chrome, Firefox, Safari och Edge.
Vilka mobila enheter och webbläsare stöds?
Senaste versionen av Safari på iPhone/iPad och Chrome på Android-enheter.
Andra plattformar bör också fungera men testas inte regelbundet av Schoolity.
Finns det en mobil-app för Schoolity?
Ja, för iOS och Android
Schoolity AB • Eriksbergsgatan 8b • 114 30 Stockholm • Sweden • info@schoolity.com